El 45,3% dels turistes repeteixen la seva visita al Baix Llobregat

Comparte:

El perfil del turista és un estudi realitzat per LABTurisme de la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Consorci de Turisme del Baix Llobregat, en el qual s'exposa informació sobre el perfil del turista del Baix Llobregat. L'estudi inclou diferents indicadors de gran interès, com els motius d'estada a la comarca, les preferències d'allotjament o la despesa turística, entre altres. Aquestes dades s’obtenen de l’Enquesta personal a turistes allotjats al Baix Llobregat, realitzada a 20 punts d’enquestació, entre hotels, càmpings i altres punts de diferents zones territorials de la comarca.

El perfil sociodemogràfic del turista que visita el Baix Llobregat l’any 2018, ha estat majoritàriament un home (64%), de 41 anys de mitjana, de nacionalitat espanyola (33%) i allotjat en un hotel (70%), una estada mitjana de 4,6 nits i una despesa total de 693,30€ tota l'estada.

L'informe explica que el 70% dels turistes s'allotgen en hotels, el 15% en càmpings, el 10% en habitatges de familiars o amics, i el 5% en apartaments turístics o habitatges d'ús turístic, i la principal nacionalitat de procedència del turisme a la comarca ha estat l’espanyola (33%), seguida de la francesa (11,3%), britànica (8,5%), l'alemanya (5,6%) i la italiana (5,3%).

L’avió (57%) va ser el mitjà de transport principal utilitzat pels turistes que ens van visitar, per davant del cotxe (30,1%) i el tren (7,9%).

Tot i que el principal motiu de les estades turístiques dels turistes enquestats a la comarca són les vacances i l’oci (42,8%), les motivacions professionals, les fires i el MICE (turisme de negocis) apleguen un 35,3%, percentatge que es troba per sobre de l’impacte d’aquesta motivació en el conjunt de la província de Barcelona. La comarca es posiciona així com una font d’atracció del turisme vinculat a l’àmbit professional, gràcies a la tasca de dinamització i comercialització del turisme de reunions del Baix Llobregat Convention Bureau.

A més, un 72,5% dels turistes asseguren que la seva principal activitat a la destinació és gaudir de la gastronomia, en segon lloc trobem passejades tranquil·les i relax (63,3%), seguides per la platja, negocis i shopping.

Sobre la planificació del viatge, la principal font d’informació del Baix Llobregat va ser Internet, les xarxes socials i els blogs (50,4%), dada significativa que mostra la tendència clara del turisme a les noves tecnologies i les xarxes.

També és destacable la despesa del turista durant tota la seva estada (693,30€). Així, es pot comprovar com el transport, d'anada i tornada, és l'element que més inversió comporta (342,50€). El segueixen l'allotjament (195,10€) i i les despeses en altres aspectes (155,7€).

Els trets de la destinació del Baix Llobregat millor valorats han estat el caràcter de la gent, la seguretat ciutadana, l'oferta d'allotjament, les platges, la senyalització i la restauració, amb una valoració global de la destinació de 8,1 (sobre 10) de mitjana. L’aspecte assenyalat com a prioritari per millorar va ser l’oferta d’aparcament.

Finalment, un 51,3% dels turistes afirmen que és la primera visita que fan, mentre que un 30,20% assegura que és, com a mínim, la 4a visita. En total, un 45,3% dels turistes repeteixen la seva visita al Baix Llobregat, fet molt positiu per a l'activita turística.

Podeu accedir a la presentació de l'estudi clicant aquí.