“Després de la tempesta, arriba la calma?”. Sota aquest suggerent títol es va celebrar, el passat 23 de novembre, una nova Jornada MICE (Meetings, Conventions, Incentives & Events), organitzada pel Consorci de Turisme del Baix Llobregat. Es tracta d’una trobada amb professionals adreçada a la formació i el networking que arriba en un moment clau, després d'un any complicat per al sector, però en el què des del Consorci de Turisme no s’ha deixat de treballar.
Al llarg de la jornada, celebrada a La Masia d’Esplugues, es van tractar diversos temes especialment pensants per a enriquir i enfortir els coneixements dels assistents, i molt enfocats en les tècniques per a reactivar i per a connectar més amb el client. I és que, tal com va recordar la Consellera del Consorci de Turisme del Baix Llobregat, Gemma Rodríguez, “no hem deixat de fer accions adreçades a donar màxima visibilitat a l’oferta i al destí, per a la fidelització i captació de clients i esdeveniments, però seguirem fent-ho, sent totalment flexibles per a adaptar-nos a les circumstàncies que ens anem trobant i prioritzant aquelles accions que puguin tenir un millor impacte per al sector”.
Així, la jornada es va inaugurar amb una ponència sobre “Els esdeveniments post-covid” on Raimond Torrents, CEO d’Event Management Institute i de l’Agència Torrents & Friends va repassar les tendències clau i allò que ens ha ensenyat la pandèmia. Entre els temes que va tractar, va destacar la importància de la sostenibilitat i la cura de l’entorn, i la importància de la col·laboració i la cooperació per a aglutinar talent en un major benefici.
Però va ser, sobretot, la Neurociència i el Neuromarketing els temes que van patronitzar? la jornada. L’experta Silvia Guinart va oferir una ponència sobre com sorprendre, connectar i emocionar les persones i fent ús del Neuromarketing. En definitiva, què ens ha ensenyat la pandèmia, aprendre de les pors i com connectar emocionalment.
Precisament, Silvia Guinart va impartir un taller pràctic i dinàmic per a ajudar als assistents a posar en marxa algunes de les seves teories de Neurociència. La comunicació no verbal, la importància de l’energia de les persona i de com connectem entre nosaltres van ser alguns dels exercicis posats en pràctica.
La Jornada es va tancar amb una taula rodona, centrada en els esdeveniments que vindran en el futur, en la que hi van intervenir Rafael Grande, director general de la EMA (Event Management Association) i moderador de la taula; David Martínez, Event Manager de Pronovias; Núria Dominguez, Business Partner & Open Innovation de SEAT; i Raimond Torrents, CEO de la Agència Torrents & Trends.
Aquesta nova jornada professional MICE ve emmarcada dins del Pla d’Accions del Consorci de Turisme del Baix Llobregat 2022, que té com a principals objectius ajudar en la difusió de l’oferta MICE, sempre amb la finalitat de donar màxima visibilitat; la captació del target al Baix Llobregat i la seva oferta MICE; mantenir i comunicar que som una destinació segura i dinàmica, prepara per organitzar esdeveniments i reunions; crear material de suport per a presentacions de destinacions per enfortir el nostre posicionament; i fomentar la connexió, la col·laboració i la cocreació entre els membres i altres entitats.