Turisme de Barcelona va lliurar el passat mes de maig els Premis Barcelona Sustainable Tourism que volen impulsar les bones pràctiques en el sector del turisme i reconèixer l’esforç i dedicació de les empreses en l’àmbit de la sostenibilitat ambiental, social, cultural i de l’accessibilitat. Els premiats d’aquesta segona edició dels premis van ser la Família Torres, la Cripta de la Colònia Güell, el Gran Teatre del Liceu i Ilunion Hotels. Agustí Colom, regidor de Turisme, Comerç i Mercats i vicepresident de Turisme de Barcelona, Miquel Samper, diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona, i Joan Torrella, director general de Turisme de Barcelona van ser els encarregats de lliurar els premis als projectes guanyadors en un acte que va tenir lloc a la Sala d’acte del Palau de Congressos de Catalunya en el marc del Business With Social Value (BWSV) que per primer cop incorpora un espai dedicat al sector turístic.
La Cripta de Colònia Güell, va guanyar el Premi a la Bona Pràctica en l’eix de la Sostenibilitat cultural, en ser el primer lloc d’interès turístic a renovar la certificació Biosphere. Aquesta certificació determina que la Colònia Güell té una gestió sostenible, maximitzant els beneficis econòmics, socials, del patrimoni cultural i el medi ambient, tot minimitzant els impactes negatius. Repercuteix en l’actitud i conscienciació dels visitants, a més de fomentar l’economia i la identitat locals.
La sostenibilitat forma part del concepte bàsic de la gestió, de la posada en valor turístic de la Colònia Güell i del seu posicionament com a equipament cultural-turístic de referència. L’empresa Advanced Leisure Services ha volgut posar-ho de manifest mitjançant l’obtenció del Biosphere Discover.
Els premis Barcelona Sustainable Tourism (BST) a les Bones Pràctiques distingeixen els diferents eixos de la sostenibilitat que realitzen les empreses del sector turístic per tal d’impulsar les bones pràctiques. El jurat, format per quatre experts membres del Comitè del programa BST, va valorar les diferents candidatures tenint en compte la creativitat, la sostenibilitat de la pràctica, el benefici per l’entorn i les persones i els beneficis pel sector turístic. El programa BST de Turisme de Barcelona, creat el 2012, distribueix productes i serveis turístics que permeti gaudir de la ciutat d’una manera sostenible: allotjaments amb sensibilitat ambiental i social, hotels amb certificacions reconegudes, agències de viatges especialitzades en turisme accessible, espais i serveis dedicats a l’organització d’esdeveniments sostenibles, restaurants i mitjans de transport sostenibles, etc.