Més de 2 milions de turistes van allotjar-se al Baix Llobregat el 2017

Comparteix:

Segons les darreres dades de “L’activitat turística a la Destinació Barcelona 2018 (dades 2017).”, durant el 2017 a la demarcació de Barcelona s’ha arribat als 12.066.776 de turistes, un augment del 3% respecte l’any 2016. Pel que fa únicament a la ciutat de Barcelona, aquesta xifra arriba fins als 7.686.718, un augment del 2,7%. Aquestes dades han estat treballades per l’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió, impulsat per la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona.       

Pel que fa a les pernoctacions, a nivell Entorn de Barcelona (comarques de Barcelona menys el Barcelonès) arriben als 14,6 milions, amb un augment del 7,9% respecte el 2016. Aquest increment és el més elevat de tots els paràmetres analitzats i representa la seva consolidació com a gran destinació turística. Pel que fa a la ciutat de Barcelona, aquestes pernoctacions arriben fins prop dels 20 milions.

Per comarques, el Baix Llobregat és la segona comarca en nombre de pernoctacions (2.225.031). El Maresme és la que té més pernoctacions, amb 6.990.360, i seguida al Baix Llobregat la comarca del Garraf  (1.603.640).  Alt Penedès i Osona són les que obtenen resultats més modestos, amb 50.779 i 157.966 respectivament.

Procedència i mercats de referència

Segons procedència, aquest 2017 el nombre de turistes estrangers (europeus) superen els espanyols, amb un 46,4% i un 28% respectivament. La resta provenen del mercat internacional (25,6%). Aquesta tendència posa de relleu la progressiva internacionalització de la demarcació de Barcelona, tant a nivell de la ciutat de Barcelona com de les comarques.

Pel que fa a l’Estada mitjana, aquesta se situa, en el 2017, en gairebé 3 nits en hotels i pensions; 3,8 en càmpings i 2,9 en cases rurals. Si mirem només la ciutat de Barcelona, l’estada mitjana en habitatges d’ús turístic se situa en les 3,8.

Perfil del turista i llocs més visitats

Si analitzem el perfil del turista, aquest seria un home (60%) amb una edat mitjana de 40  i que principalment viatja a la demarcació de Barcelona per vacances i oci (67, 2%), seguit del professional (21%). Pel que fa la fidelització, gairebé 1 de cada 2 han visitat la destinació amb anterioritat.   I pel que fa al mitjà de transport, majoritàriament arriben en avió (76,6%) i tant sols un 9,6% en vehicle propi.

L’estudi també analitza els principals llocs d’interès turístics que els turistes visiten a la ciutat de Barcelona. Amb 4,52 milions de visitants, encapçala la llista la Basílica de la Sagrada Família; 3,12, el Park Güell; 1,84 el Museu del FC. Barcelona; 1,62 l’Aquàrium de Barcelona, i finalment, 1,44 el Born Centre Cultural. Pel que fa a la destinació de Barcelona, el Canal Olímpic de Catalunya de Castelldefels se situa en 5a posició dels atractius més visitats pels turistes, rànking encapçalat per la Roca Village, amb 4,60 milions de turistes, seguit del Monestir de Montserrat, amb 2,72.

Finalment, cal destacar que en aquest 2017, el sector turístic ocupava 307.047 treballadors i comptava amb 27.745 empreses.