- Aquest divendres, 22 de setembre, s’han celebrat 10 anys de la creació de Costa Barcelona, que agrupa les comarques del Baix Llobregat, Maresme, Garraf, Alt Penedès, Vallès Oriental i Vallès Occidental. La marca turística arriba a aquest aniversari en plena consolidació: les seves 156.000 places d’allotjament van rebre el 2022 un total d’11,6 milions de pernoctacions. Aquesta dada suposa un creixement del 17,95% respecte a fa 10 anys, 3 punts superior a l’increment de les pernoctacions del total de Catalunya en el mateix període (14,67%).
La marca Costa Barcelona disposa de 268 empreses, serveis, destinacions... de les seves comarques que formen part de la plataforma de màrqueting turístic de la Diputació de Barcelona, el Cercle de Turisme, mitjançant la qual ha participat en 55 fires internacionals i 200 viatges d’influencers, entre d’altres accions.
Per celebrar aquest 10è aniversari, el Castell de Castelldefels ha acollit aquest divendres un acte presidit per la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, juntament amb la presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Eva Martínez, i el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Castelldefels, Guillermo Massana, i al qual han assistit més d’un centenar de professionals del sector.
L’acte, presentat pel comunicador Marc de las Heras, ha fet un repàs dels inicis de la marca, quan la Diputació de Barcelona, coincidint amb la publicació del nou pla de màrqueting de la província de Barcelona, va proposar unir Costa Maresme i Costa Garraf en una sola marca turística. Primer s’hi van unir quatre comarques i posteriorment dues més, fins arribar a les sis comarques que actualment conformen Costa Barcelona: Maresme, Baix Llobregat, Garraf, Alt Penedès, Vallès Oriental i Vallès Occidental. A més de la marca Costa Barcelona, la província de Barcelona compta amb les marques territorials Paisatges Barcelona, que engloba les comarques del Bages, Osona, Moianès i Anoia, i Pirineus Barcelona, amb el Berguedà.
La celebració ha comptat amb els parlaments de les autoritats assistents i diferents testimonis del sector turístic que han explicat com ha evolucionat la marca al llarg del temps. La diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, ha destacat que «un dels reptes de la marca és continuar fent valer la seva diversitat, la seva oferta més enllà del turisme de sol i platja tradicional i ser una alternativa fonamental per descongestionar la ciutat de Barcelona». I ha subratllat que «no podem quedar-nos en aquests 10 anys. Hem de mirar cap al futur i des de la Diputació i la marca Costa Barcelona hem de promoure la sostenibilitat turística, la responsabilitat econòmica i social i hem d’apostar per la qualitat i per la convivència entre els turistes i els residents, i evitar el monocultiu econòmic. Oferir al turista una oferta àmplia. Treballarem per la tecnologia i per un turisme intel·ligent».
Per la seva banda, la presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Eva Martínez, ha afirmat que «Costa Barcelona és una marca que vol millorar el posicionament de totes les comarques, tot destacant el protagonisme de la costa i la proximitat de Barcelona».
Per últim, Massana ha recordat que es tracta «d'una de les destinacions més ben valorades per les seves propostes familiars, gastronòmiques i esportives, i treballem per una Costa Barcelona potent».
Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.